// SHAFIΣQA COLLETION
tips hilangkan stress

Thursday, January 19, 2012 @ 9:45 PM | 12 Comment [s]


salam blogger tak jawab dosa tau . oke mula mula sekali aku nak mnta maaf kat korang sebab jarang update sekarang nie . *ada ke yang baca blog aku nie ? hehehe . sape yang baca tuh aku hargai sangat sangat .
oke tak mau lari topik hari ini aku nak share dengan korang pasal tips kat atas plak . hari tuh aku share pasal tips bibir menawan kan . sape yang tak baca lagi bole la klik kat sini

sekarang nie dunia dah macam macam kan . boleh katakan 24 jam kota bandar tuh sibuk .so jom kita tengok macam mana nak hilangkan stress nie .

bernafas dalam dalam

caranya mudah je , korang baring kat lantai atau kat tempat yang tenang dalam keadaan mata yang tertutup rapat . tarik nafas dalam dalam melalui hidung , biarkan aliran udara ke daerah perut korang , pastuh korang bayangkan tubuh korang terisi dengan kedamaian saat korang menarik nafas dan biarkan tekanan mengalir keluar ketika korang hembuskan nafas dalam dalam . pastikan fikiran korang kosong dan tenang , sambil fokus mengisi udara pada tubuh korang . pastuh cuba la ulang banyak banyak kali . selalunya kalau orang cepat marah pon boleh guna tips nie .

lakukan regangan

pernah lakukan regangan tak ? tak pon pernah tak korang buat yoga ? kalau tak pernah korang boleh cuba buat sekarang sebab hasilnya memang berkesan , yoga nie adalah cara terbaik untuk peregangan dan bersihkan fikiran korang yang tengah serabut dengan benda yang macam macam . caranya korang duduk pada telapak kaki dan membongkok ke depan cuba untuk meregangkan tulang belakang korang dan dekatkan dari ke lantai . letakkan tangan korang rapat disisi sambil menutup mata korang dan hirup udara dalam dalam .

sesuaikan diet ketika korang tertekan

hah mesti ramai yang kat luar sana suka diet kan tapi kadang kadang kalau salah diet boleh memudaratkan diri tau . korang kena hindari kafein , coklat , jenis makanan nie merupakan makanan yang mudah didapati namum dipercayai boleh menambah tahap stress korang . pastikan korang minum air dan mencuba untuk makan lebih banyak sayur sayuran yang membantu menjaga sistem metobolisme korang ( tapi aku tak amalkan tips nie sebab aku tak diet . hehe )

luangkan waktu untuk menikmati suasana yang damai

percaya atau tak , kita jarang sekali menikmati suasana yang damai apatah lagi kalau dok kat kota raya tu kan . lagi la bunyi hon kenderaan memanjang tak henti henti . apakata kalau korang luangkan sedikit waktu mungkin dalam sepuluh minit berjalan kaki di tengah hari untuk korang lebih menghargai alam , hindari sejenak berfikir tentang apa saja yang berkaitan dengan kerja , ataupun study , keluarga dan kawan kawan . fokus pada apa yang korang lihat dan bagaimana rasanya menyenangkan berada diluar . korang akan kembali jauh lebih mampu menghadapi apa yang terjadi . ( tapi rasa tengah hari tu panas sangat kot . hehe korang cuba buat waktu petang ye .

oke sampai sini je . selamat mencuba . daaa ..

Labels: ,


Older Post | Newer Post
The OWNER



Welcome to my sweet blog. You've stuck in my online bisnes SHAFIEQA_COLLECTION. Be nice here anything question can drop a comment. Thanks for visiting here ..

This is my First blog .. and this is my second blog .
CERITA AKU
Boleh like page SHAFIEQA COLLECTION
SHAFIEQA_COLLECTION
follow instagram sya untuk follow setiap koleksi shafieqa_collection
SHAFIEQA_COLLECTION


Navigations!



DIARY TIPS SHOPPING PAGE



SWEET STALKER



The Credits!

Template by : F∆ЯISY∆∆ ∆W∆YY
Basecode by : NUЯYNN
Full Edited : SHAFIEQA - SYA

Best View at GOOGLE CHROME!

My Wish list

Habis Diploma
laptop
Shafieqa_collection boutiqe