// SHAFIΣQA COLLETION
tips memilih pakaian .

Tuesday, June 4, 2013 @ 10:00 PM | 1 Comment [s]


hye hye hye semua sihat tak nie ? sorry la putri sibuk dengan perniagaan yang baru putri buat nie . hari nie putri datang lagi dengan yang bernas untuk korang semua , hope sangat korang suka . jangan lupa komen tau .  :)

kali nie putri nak kongsi dengan korang mengenai pakaian , pernah tak korang tengok satu baju or apa apa je , korang terus beli tanpa cuba  , sebab dah suka sangat , mesti pernah lah kan paling kurang pun sekali . kali nie kita tengok dulu tips macam mana nak pilih pakaian supaya kita tak akan menyesal dikemudian hari .

pertama pilih saiz yang betul

sebelum korang ambil keputusan untuk membeli pakaian korang , apa kata korang cuba dulu tengok sesuai atau tak , ketat atau longgar senang citer yang selesa dipakai oleh korang la kan . sebab kalau tak selesa nanti korang juga yang akan menyesal beli tapi tak selesa pakai , pastikan dulu berbaloi atau tak untuk dibeli.

kedua rona warna yang sesuai

pemilihan warna sangat sangat la penting kerana ia akan serlahkan kecantikan korang . pilihlah warna pakaian yang sesuai dengan warna tona kulit korang , dan pilih juga warna yang sesuai dengan tudung sekiranya korang bertudung dan sebagainya .

ketiga teliti jenis kain

yang ini sekiranya korang seorang yang kuat berpeluh , seeloknya korang lihat dan teliti betul betul kualiti dan jenis kain baju yang korang nak beli tu . takut takut jenis kain yang tak sesuai dengan korang dan akan menyebabkan bau badan yang kuat .

keempat pastikan baju tidak berlubang atau koyak

awas ! siapa yang akan perasan kalau baju yang korang beli tu berlubang atau terkoyak ? jadi pastikan dulu adakah pakaian itu dalam keadaan sempurna atau sebaliknya nanti tak pasal korang perlu ke kedai itu semula untuk kali ke dua .

kelima pastikan zip berfungsi dengan betul

korang juga harus memastikan adakah zip ia berfungsi dengan betul atau tidak sekiranya ada . takut nanti korang sedang berbangga dengan baju baru ada pula insiden yang memalukan berlaku .



okay korang semua , sampai sini je putri tulis tips untuk dikongsi dengan korang hope tips nie dapat membantu korang .

Labels:


Older Post | Newer Post
The OWNER



Welcome to my sweet blog. You've stuck in my online bisnes SHAFIEQA_COLLECTION. Be nice here anything question can drop a comment. Thanks for visiting here ..

This is my First blog .. and this is my second blog .
CERITA AKU
Boleh like page SHAFIEQA COLLECTION
SHAFIEQA_COLLECTION
follow instagram sya untuk follow setiap koleksi shafieqa_collection
SHAFIEQA_COLLECTION


Navigations!



DIARY TIPS SHOPPING PAGE



SWEET STALKER



The Credits!

Template by : F∆ЯISY∆∆ ∆W∆YY
Basecode by : NUЯYNN
Full Edited : SHAFIEQA - SYA

Best View at GOOGLE CHROME!

My Wish list

Habis Diploma
laptop
Shafieqa_collection boutiqe