// SHAFIΣQA COLLETION
6 Tabiat Buruk Merosakkan Kecantikan

Sunday, June 2, 2013 @ 9:00 PM | 6 Comment [s]


hye hye hye , hari ini putri datang dengan tips baru lagi untuk korang semua yang selalu datang baca blog kesayangan putri nie . tips yang terbaru nie lebih kepada para perempuan yang suka menjaga kecantikan . so korang boleh baca tips nie . khas untuk korang . jemput baca ye ..

* tidur tidak tentu masa

apa yang paling penting , korang harus memastikan masa tidur korang teratur kerana tidur yang tidak cukup dan tidak teratur akan memberi kesan pada bawah mata , secara tidak langsung membuatkan kulit korang tidak bermaya dan kusam .

* kotoran pada telefon bimbit

ahhh yang  nie , kita selalu tak sedar kan , kita selalu akan bawa telefon bimbit kita kemana mana sahaja kan termasuk lah bilik air , diletakkan di atas meja yang kotor dan di dalam beg yang penuh dengan  habuk boleh menyebabkan jerawat pada muka apabila pipi bersentuhan dengan telefon tesebut , jadi pastkan korang bersihkan terlebih dahulu telefon sebelum menggunakannya .

* pengambilan makanan yang tidak seimbang

pantang apa sahaja yang ada dihadapan mata semuanya akan korang makan . sedangkan korang memang sudah tahu makanan berminyak dna kolesterol tinggi adalah tidak baik . ia boleh mengakibatkan muka berjerawat dan timbul masalah lain . jadi sebaiknya cuba kawak pemakanan kerana ia sangat penting bukan sahaja untuk cantik malah korang akan kekal sihat dan cergas .

* kerap mengerutkan mata

ada di antara korang yang suka mengerutkan wajah terutamanya apabila ingin melihat objek yang jauh dari mata . perlu diingatkan , tabiat mengerutkan muka dan mengecilkan mata ini boleh menyebabkan kulit korang cepat berkerut dan kelihatan tua .

* malas menggantikan sarung bantal

ketika tidur , sel sel kulit mati pada wajah korang akan melekat pada sarung bantal . lama kelamaan ia akan  menebal dan menimbulkan bakteria . sekiranya kamu malas menggantikan sarung bantal , ini bermakna korang akan tidur di atas timbunan bakteria .

* menjadikan diri sebagai bahan eksperiman

dari satu produk ke satu produk korang telah gunakan . malah korang jadikan diri sebagai bahab eksperimen sehingga boleh memberikan kesan yang sangat buruk kepada kulit . jangan mudah terpengaruh dengan cadangan  teman teman ataupun iklan iklan . lain orang lain kesan penggunaannya .

habis sudah tips putri , selamat mcuba ye .. :)

Labels:


Older Post | Newer Post
The OWNER



Welcome to my sweet blog. You've stuck in my online bisnes SHAFIEQA_COLLECTION. Be nice here anything question can drop a comment. Thanks for visiting here ..

This is my First blog .. and this is my second blog .
CERITA AKU
Boleh like page SHAFIEQA COLLECTION
SHAFIEQA_COLLECTION
follow instagram sya untuk follow setiap koleksi shafieqa_collection
SHAFIEQA_COLLECTION


Navigations!



DIARY TIPS SHOPPING PAGE



SWEET STALKER



The Credits!

Template by : F∆ЯISY∆∆ ∆W∆YY
Basecode by : NUЯYNN
Full Edited : SHAFIEQA - SYA

Best View at GOOGLE CHROME!

My Wish list

Habis Diploma
laptop
Shafieqa_collection boutiqe