// SHAFIΣQA COLLETION
my sun part 2 ( end )

Saturday, September 7, 2013 @ 8:00 PM | 8 Comment [s]


tangan yang dah lama memegang tanganku kini dimiliki oleh orang lain , aku ingat aku takkan rasa apa-apa tapi air mata ni jatuh tanpa kerelaan aku . aku sedih ke ? perasaan yang sukar untuk aku jelaskan .. yang aku tau aku terasa amat sejuk .. selama ini aku tak pernah rasa perjalanan pulang ke rumah dari sekolah begitu jauh memang perjalanan nie amat jauh jika keseorangan . " pin ". aku mengalih pantas berharap shen yang memanggil namun ternyata apa yang aku harapkan . " kan kita dah janji nak balik sama. kenapa awak tak tunggu saya ? ". katanya lembut kepadaku . ya aku terlupa shen takkan datang menjemput aku lagi . " saya ..saya lupa , maaf " . kataku perlahan , joe hanya tersenyum . " tak pe tak kira awak ada kat mana , saya mesti dapat cari awak , jom " . kata joe dengan senyumannya semakin mcapai tanganku . aku terpinga-pinga . " macam nie baru la dikira kekasih kan ? " katanya lagi . aku hanya membiarkan sahaja tidak mampu berkata apa-apa . " saya dah lama tak nampak awak senyum , awak ada masalah ke ? " tanyanya kepadaku , aku hanya diam membatu namun tatkala itu air mata sudah jatuh dipipi ku . " kenapa awak menangis ? ". tanyanya lagi . " maaf ". hanya itu yang mampu aku katakan . " awak tak buat salah pun ". katanya namun aku tetap mengatakan maaf kepadanya . " dah ! jangan cakap lagi ,kenapa awak nak minta maaf dari saya ? ". soalnya kepadaku . " kenapa ? saya sayang awak lebih dari budak sekolah rendah tu .. " katanya sambil memeluk tubuhku , namun aku tetap diam membisu . " maafkan saya joe ". aku memang rasa gembira kau sayangkan aku , aku juga percaya yang kau adalah kebahagian aku cuma tangan aku yang kau pegang tu masih lagi terasa sejuk . " joe , awak tak dapat kembalikan matahari saya yang hilang " kataku dalam sendu . dah tamat pun permainan cinta ini , aku tau yang pinn tak sukakan aku tapi mengapa . " pulangkan pinn kepada aku " . sepantas kilat joe memandang ke arah suara itu dan terus mlangkah kearahnya . " kenapa ? kenapa kau ? " soal joe sambil mcekup kolar baju shen .

" selamat petang , cari siapa ? " . shen tergamam bila melihat aku didepan pintu rumahnya , namun belum sempat aku berkata apa-apa . " shen .. siapa yang datang ? " . aku terdengar suara yang cukup untuk buat aku terluka . " em takde siapa , kau masuk dulu ya . pin kau ada hal perting ke ? kalau takde , kita borak lain kali ok ? aku tengah sibuk sekarang nie .. " . kata shen terus menutup pintu . air mataku mengalir lagi . suara tu adalh kepunyaan budak perempuan hari tu . " sejuknyaa " kataku sambil berlalu . " kau perasan tak , pinn tu lain macam je kan sekarang .. dah tak senyum macam selalu . entah kenapa ya dia jadi camtu ? " kata mary kepada kawannya . " entah ! kita ajak celebrate last day sekolah pun dia tak nak . pelik , sejak budak sekolah rendah tu tak datang lagi .. senyuman pinn pun hilang . " hello " . sapa seseorang disebelahku membuatkan aku terkejut dan bertambah terkejut apabila yang menyapa aku tu adalah shen . " shen , kau buat apa kat sini ? ". tanyaku kehairanan . " kita pergi celebrate last day sekolah ". katanya separuh bisik ditelingaku membuatkan harapan wujud semula dalam hatiku . ' kata nak pergi fun fair , apasal tak sampai-sampai lagi ' kataku seorang diri sambil menunggu kedatangan shen . " bagi untuk dua orang ". kata shen . " shen , apasal lambat ? pergi mana tadi ? ". tanyaku kepada shen . " hari nie kau dengar je apa aku nak cakap . walaupun kau kata kau bukan lagi budak tapi aku akn tetap berusaha untuk menjadi seorang lelaki yang dapat melindungi kau nanti . aku akan buktikan , tula sebabnya aku tak jumpa kau dalam beberapa bulan lepas , aku dah jadi pelajar sekolah menengah sekarang ". kata shen dengan panjang lebar . " aku bukan benci kau sebab kau seorang budak tapi .. eh baju kau .. maaf aku sedar hanya kau yang dapat buatkan aku rasa warm dan aku .. aku amat takut kau akan lepaskan tangan aku yang bukan lagi budak nie. " kataku sambil menahan sendu . " aku sukakan kau jadi sila jadi kawan baik aku sebelum aku membesar menjadi dewasa hingga kau lupa perbezaan umur kita ".katanya sambil mengusap pipiku . kawan baik yang hanya kepunyaan aku ..

kini lapan tahun dah berlalu ... " pin ". tegur seorang lelaki yang ketika itu aku sedang menanti shen di sebuah taman untuk keluar bersama-sama . " joe ? joe kan ? lamanya tak jumpa ". sapaku ramah . " tunggu orang ke ? boyfriend ya ? tanyanya kepadaku. " ah'ha dia dah nak sampai dah " kataku sambil menganggukkn kepala . " dia tu ke matahari kau ". tanyanya lagi . aku hanya tersenyum . " pin ". tegur shen , aku menoleh dan melemparkan satu senyuman yang cukup mengambarkan betapa aku bahagia memiliki lelaki ini . 'tindakan aku melepaskan kau dan memulangkan kau apda budak ini adalah keputusan yang terbaik untuk kebahagian kau pin , perempuan yang pernah aku cintai ' kata joe didalam hati sambil memerhati perempuan yang pernah dicintai sewaktu dizaman sekolahnya berada dalam pelukkan seorang lelaki yang mampu memberi kebahagian kepada gadis itu ....

Older Post | Newer Post
The OWNER



Welcome to my sweet blog. You've stuck in my online bisnes SHAFIEQA_COLLECTION. Be nice here anything question can drop a comment. Thanks for visiting here ..

This is my First blog .. and this is my second blog .
CERITA AKU
Boleh like page SHAFIEQA COLLECTION
SHAFIEQA_COLLECTION
follow instagram sya untuk follow setiap koleksi shafieqa_collection
SHAFIEQA_COLLECTION


Navigations!



DIARY TIPS SHOPPING PAGE



SWEET STALKER



The Credits!

Template by : F∆ЯISY∆∆ ∆W∆YY
Basecode by : NUЯYNN
Full Edited : SHAFIEQA - SYA

Best View at GOOGLE CHROME!

My Wish list

Habis Diploma
laptop
Shafieqa_collection boutiqe